Felkészült a fokozatváltásra, a Magyar Közút Nonprofit Zrt., a több mint 30 ezer kilométeres országos állami közúthálózat üzemeltetője az időjárási körülmények várhatóan rosszabbra fordulása miatt.
A középtávú időjárás előrejelzések az elkövetkező napokra az átlagostól eltérő tartós, nagymértékű lehűlést és nagy mennyiségű havazást jeleznek.
Az idei tél eddig kegyes volt a közlekedőkhöz és a közútkezelőhöz is egyaránt, ám az előrejelzések szerint február elejétől várhatóan most először kell majd a közútkezelőnek a téli beavatkozásokat országosan egyszerre végrehajtania. A már tavaly november közepe óta téli üzemmódban működő társaság a napokban újra ellenőrzi járműparkját, áttekinti a teendőket és munkatársait is felkészíti a várható rendkívüli feladatok lehető leghatékonyabban történő ellátására.
Szükség esetén országosan is elrendeli a négyes skálán a harmadik készültségi fokozatot, hogy még hatékonyabban végezhesse feladatát, vagyis az utak minél hamarabbi járhatóvá tételét!
A közútkezelők számára a téli időszakban elsődleges feladat a síkosság-mentesítés és a hóeltakarítás. A síkosság-mentesítési és a hóeltakarítási munkákat alapvetően a Magyar Közút Nonprofit Zrt. saját gépei végzik. Ezek közül 474 úgynevezett eszközhordozó, amelyre hóekét, sószórót vagy hómaró adaptereket is lehet rögzíteni. Ezen kívül 161 rakodógépet és 110 hómarót tud hadrendbe állítani a cég, valamint 153 célgépet is bérel a téli szezonban. Ha ez nem lenne elég, akkor további szerződéses vállalkozókat is be tud vonni az elhárítási munkálatokba, ez adott esetben országosan mintegy 300 plusz célgépet jelent.
A gépek felkészítésén kívül a Magyar Közút Nonprofit Zrt. a síkosság megszüntetésére 130 ezer tonna sót tárolt be, amelynek nagy része még rendelkezésre áll. A cég emellett nagy hangsúlyt fektet a hófúvások elleni preventív védekezésre, ezért az érintett útszakaszok mellé a legveszélyeztetettebb szakaszokon védőeszközöket, hófogórácsokat és hálókat helyeztek ki a társaság szakemberei.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. 77 üzemmérnökségének munkatársai jelenleg úgynevezett egyes vagy kettes ügyeleti fokozatban dolgoznak, ami az alap, illetve eggyel magasabb készültséget jelenti (összesen négy fokozat van). A cég szakemberei folyamatosan figyelik az időjárás előrejelzéseket. Amennyiben az időjárási viszonyok rosszabbra fordulnak fokozatváltást rendelnek el, illetve ezzel párhuzamosan megkezdik a síkosság ellen a preventív jellegű sózást, és ha szükségessé válik a hóeltakarítási munkákat is. -8 ºC alatt a só nem olvaszt, ekkor csak zúzalékkal tudjuk érdesíteni a pályát a hóekézés elvégzése után. Ezért a nagy hidegben fokozott óvatossággal kell a járműveket vezetni, mert síkos burkolat bárhol előfordulhat!
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. arra kéri a közlekedőket, hogy a téli útviszonyok között különös körültekintéssel és megfelelően megválasztott sebességgel közlekedjenek, a Társaság só szórást, illetve ekézést végző járműveit megfelelő körültekintéssel közelítsék meg, illetve kizárólag műszakilag jól felkészített és téli gumikkal ellátott járművekkel keljenek útra. Az útviszonyokról és a közlekedési helyzetről a cég megyei diszpécserszolgálatain kívül a társaság Útinform osztályától (www.kozut.hu) lehet információkat szerezni.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Elmúlt hét legnépszerűbb bejegyzései
-
Bizonyára sok embernek volt már problémája azzal, hogy külföldön volt és szerette volna megnézni az adott ország radarképét például, de n...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése